Hemma från Costa Rica!

Nu är vi äntligen hemma igen och jag tänkte sammanfatta resan lite snabbt med bilder och lite text! :)

Vi åkte den 14 December kl 03.30 till Arlanda. Flyget skulle gå 07.10 tror jag och ta oss till London som var vårt första stopp för mellanlandning.


I London var det inte mycket tid för vila utan vi gick nästan direkt till nästa gate för att gå på planet som skulle ta oss till New York.


I New York var det inte heller direkt mycket tid för vila så vi tog oss till den sista gaten på ditresan som skulle ta oss till flyget mot San José, Costa Rica.
Flygresan tog då ca 22 timmar men eftersom vi vann 7 timmar kom vi fram "samma dygn" som vi åkte.
Vid 8-9 va vi framme vid hotellet vi skulle sova på en natt för att sen åka vidare till nästa destination.



Ungefär halv 10 åkte vi mot Puerto Vieco där vi spenderade våra första 3 nätter tror jag att det var.
Det regnade och va inte sådär jättevarmt men jag och Robert lyckades bränna oss.
Här har ni lite bilder från vår vistelse där :)



Vi åkte Canopy, var på ett djurcenter (bilden på bebisapan & grodan är därifrån), vi badade & lite annat.
Sen åkte vi vidare till Tortougero. Dit fick vi inte ha med oss alla våra stora resväskor så vi fick lämna väskorna på en camp och fick packa ner det viktigaste för 3 nätter i våra ryggsäckar.
Dit åkte vi sen i bil och båt.






I Tortougero så gick vi i djungeln på safari typ haha, vi badade på hotellet och bodde i rum utan fönster, det var bara typ nät. Vi firade Nattis som fyllde 12 år och sen åkte vi vidare till Arenal där vi bodde på lyxhotell haha. Där sov jag min enda hela natt på hela resan. Jag kunde slappna av och slippa tänka på alla äckliga djur som fanns för där fanns dom inte på rummet iallafall.
Jag har däremot bara fotat när vi var på ett ännu lyxigare ställe och badade i varma källor, det var under vistelsen i Arenal alltså.





Efter att vi varit i Arenal i två nätter så åkte vi vidare till Samara.
I Samara firade vi julafton, eller ja vi firade inte ens men vi va där under jul.
På dethär stället hände det en hel del grejer och de va både ups and downs.



Det finns fler bilder men dom finns på facebook.
Sen åkte vi iallafall vidare till Manuel Antonio där vi bodde på ett hotell på höjden, 10 minuter med buss ner till staden och stranden. Eller ja de kanske va ca 20 minuter men ja. Hursomhelst, här snorknade vi till exempel. Vi firade även nyår här.
 





Efter Manuel Antonio åkte vi vidare den 1 Januari till Drake bay. Det var här jag fick mina utslag.
Drake bay är rena rama paradiset. Det fanns krokodiler i vattnet utanför vårt hotell som inte gjorde människorna något eftersom de fann så mycket fisk i vattnet som dom åt, vi hade krabbor i rummen haha.. Alltså det va så himla fint och orört!













Sen bar det av hemåt.



Nu var detta en väldigt kort sammanfattning och jag kan mycket väl ha missat en del haha.
Fler bilder finns på min facebook!






Kaffe nästan tvingade mig att lägga till TACK ATT DU HÄMTADE OSS! ♥ ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0