Visningar, yeay

jag kommer ihåg alla visningar jag, mamma, pappa & bror gick på när vi skulle flytta från lärjungevägen.
jag vart självklart kär i VARENDA hus och hoppades på att alla hus skulle bli "de rätta;)".
planerade vilket rum som skulle bli mitt, sket i alla skavanker, de va ju astufft med något nytt..
sen när man fick veta att budgivningen flygit iväg i pengar så vart ja alltid lika ledsen haha.

sen när vi väl FICK ett hus va de inte lika kul..
jag fick ett PISSLITET rum, bror fick ett ungefär 3 gånger så stort rum.. MEN jag hade en fett nice garderob..
sen flyttade ju johan till norge efter ngra år så då fick jag äntligen mitt efterlängtade STORA rum.

nu har jag och robban börjar gå på visningar, han vill typ flytta till en lägenhet när dom flyttar från villan i slutet av juni.
vi har varit på 3 st visningar.
den första va på tvillingarnas gata, bottenvåningen. ASFRÄSCH, jätte välplanerad. hur fin som helst. MEEEEEN, bottenvåningen... räknade ut vad man inte kan göra om man bor på bottenvåningen haha:

- inte gå runt naken om man nu får för sig de, eller ens underkläder.
- inte räkna tusenlappar, för då kanske någon ser att man räknar och bryter sig in :O
- asså, om man har fett dyra grejer så ser alla de, och kanske försöker ta dom?
- sola på balkongen i sommar.... okej de skulle gå, men jag vettefasiken om ja skulle våga.

ja alltså de finns en del haha.

vi kollade på en till vid tvillingarnas gata våning 4 dagen efter, och den va typ.. en klassisk brandbergslägenhet, som i stort sätt är en ring man går runt i.. alltså om man tänker sig en munk.. hålet, där är toa & kök på varsin sida, och själva munken är de olika rummen med småå avgränsningar.
den va fin och sådär, men dom hade täckt för en dörr, så dendär munken finns inte ens egentligen, men ja.. den va så innan dom satte igen.
men spisen va inte inte inte från nutiden om vi säger så, och de går inte att äta i köket. ganska stort minus.
annars va den liksom, helt okej.

efter den åkte vi till en visning på oxens gata, 7 våningar upp. (högt)
men den va typ gammal, eller alltså tapeterna va gamla, köket va inte nytt heller, alltså de va myyycket jobb... klart en snygg lägenhet om den hade varit fräsch, men då kanske de är bättre att köpa en fräsch lägenhet för några tusen mer och slippa extrakostnaderna sen.. man vet aldrig hur mycket de kan bli liksom.

på kvällen pratade vi lite om vilken vi tyckte va bäst, och självklart va de, även om den är på botten, den första lägenheten.
den är asfräsch, så då kanske man KAN leva med att den är på botten?
den står iallafall högst på listan :)

hursomhelst, jag ÄLSKAR visningar =D värsta kicken typ.
nytt fritidsintresse?

nu ska ja äta frukost :)


Kommentarer
Postat av: Angelica

jag & tommie bor ju på bottenvåningen :)

det är helt okej, om någon skulle se mig i trosor & bh så spelar de ingen roll, sen springer jag bara runt i morgonrock iförsig.. men vadå, underkläder är ju som bikini typ :)

vi var också lite rädda att de typ skulle bli inbrott men de har de inte blivit och vi bor ifs i ett lungt område.. hoppas ni hittar ngt :) <3

2010-04-10 @ 13:11:12
URL: http://angelicacarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0