Tandläkaren

Va hos tandläkaren igår, har skrivit om det tror jag.
Lite snabbt bara, men måste säga en sak.

PASSA FÖR I HELVETE PÅ ATT GÅ TILL TANDLÄKAREN OM NI ÄR UNDER 20.
Asså samma år du fyller 19, är de kört. Du har BARA de året på dig att gå gratis.

Jag va där igår, visste inte riktigt om de va samma år man fyller 19, eller 20 som man börjar betala.
De är samma år man fyller 20.
Så jag frågade snällt tant tandis hur de låg till och fick detta charmiga svar:

- Det är i år du börjar betala, och undersökningen idag kommer kosta 560 kronor..
- Ehm, ahaaaa (började typ gå tillbaka mot utgången)
- Men du har tandläkarbidrag, som alla ungdomar så du får 300 kronor billigare.
- Ahaaaaaa (shit va lättad jag blev, men ÄNDÅ)

Efter undersökningen och så, frågade jag om ja hade några hål..
Och självklart hade jag några små, men inget hon trodde BEHÖVDES laga..
Men min dummingtandläkare (min riktiga, hade en annan igår), är DUUUM, så hon kommer vilja borra i mig.

Då ställde jag en annan fråga, men ett hyffsat charmigt svar där med:

- Men asså, måste jag laga, jag har ju inte ont?
- Nej jag tycker inte i dagsläget att de behövs, du behöver bara skölja med four.
- Okej va bra, men asså.. Vad skulle de kosta om ja va tvungen att laga då.....
- Runt tusenlappen ungefär, så de kanske inte är så kul.
- JAG BEHÖVER VERKLIGEN INTE LAGA NÅGRA TÄNDER!
- Det får *piiip* avgöra, jag har bara gjort en bedömning, sen får vi se om hon gör samma bedömning.
- JAG SKITER FULLSTÄNDIGT I HENNES BEDÖMNING. HÄR SKA INTE LAGAS NÅGONTING!

Sen va jag typ i chocktillstånd resten av tiden.
Fyfan för tandläkare, asså.. NÄÄ URS.

Dom gillar ja INTE!
Så fan passa pååå innan de är för sent..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0