SKABB

Symtom

Skabbkvalster angriper huden på särskilda ställen, till exempel fingrar, handleder, armhålor, runt könsorganen, huden kring naveln och runt kvinnors bröstvårtor. Barn kan få skabb på handflator och fotsulor.

Ett vanligt symtom är klåda, i synnerhet på natten. Det kliar mest på de ställen där kvalstren slår sig ner.


Hahahahaha, jag och Dennis sökte på skoj för att jag har haft kli någon vecka, men trott att de va tvättmedlet.
Men detdär stämmer TYP in hahahahaha. Så ja vart fett nojjig, för Dennis har fått en kliande prick på handleden oxå.

Så nu har vi köpt läkemedel på apoteket.
SKABBEN SKA BEHANDLAS !

Om de nu ens ÄR skabb hahahahahahahahaha, ja VÄGRAR ha de så därför köpte vi.
Och de va inte den billigaste historian jag varit med om.
Men vad gör man inte, ja tänker inte ha skiten hahahahahaha.

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag hade också massa pricko osv på foten som klia, men de va inte skabb haha :P men man blev ju fan orolig..

2009-11-30 @ 21:06:38
URL: http://angelicacarlen.blogg.se/
Postat av: maria

mja, jag tror fortf de e typ tvättmedlet eller ngt.

men fan hellre behandla för säkerhetsskull än att låta de va :P haha

2009-12-03 @ 22:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0