Dag 09 – Min tro

Ja då är vi här.
Jag har varit aktiv i kyrkan sen ungefär 2004.
Nu har de dock gått ett tag sen jag va där sist.
Men de har sina andra anledningar.

Jag älskar kyrkan.
Alltså de finns inget bättre.
Man kan vara sig själv, vara hur ful man vill, vara den man är utan att behöva hålla någon image uppe.
Vi har ungdomskvällar där som brukar innehålla allt från bibelstudium till x-boxkväll och singstar och allt.
Kvällarna brukar avslutas med andakt.
Då sitter vi ner i en ring och någon spelar gitarr så sjunger vi massa låtar.
Mest "kyrklåtar" men de är blandat.
Vid denhär delen av kvällen är de inte ovanligt att man låter sina känslor rinna över och bara gråta en skvätt.
Man får alltid en arm runt sig, och de är så otroligt mysigt.

Jag tror på att något hjälper oss att känna denhär tryggheten och gemenskapen.
Jag har kyrkan och all personal i Vendelsö Kyrka att tacka för att jag är den jag är.
Det var en period i mitt liv då jag mådde väldigt dåligt, och då va jag glad att jag hade kyrkan.


Man måste inte tro på Gud hit och dit för att få gå till kyrkan, se hur de funkar eller gå på ungdomskväll.
Alla är välkomna och ååh, alla borde gå dit någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0