hur kan man älska någon som har älskat någon förut?

satt precis och tänkte på en sak.

det är så ofta som man/folk säger :
- jag har aldrig kännt såhär för någon.

jag vet själv att jag kan bli irriterad när de är typ 5-6te gången personen i fråga säger något sånt.
typ "fan hur många ska vara den hon älskar mest av allt......"

men alltså allvarligt tror jag inte att känslor för en annan människa kan likna en annan redan upplevd känsla.
asså, träffar man en ny kille liksom.. de är klart att de inte blir samma slags känslor som med killen innan?
eller?

läste nämligen min dagbok från 06-07 nån gång.
och jag hittade den meningen kanske 2 gånger, och vet att jag kan säga det en gång till idag.
så jag kände lite dubbelmoral och började som vanligt.... tänka ;)

fast jag vet inte riktigt.
kärlek är så jävla svårt att sätta ord på överhuvudtaget.
tycker att de är läskigt att kroppen kan reagera på en annan människa så att man blir så jävla kär att man inte vet vad man gör ibland.
men de är väl så de ska vara antar jag?
hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0